HTML

tejműhely

Friss topikok

  • timazda: nagyon korrektek egyébként a Kárászinál és nemis dolgoznak vészes áron.. 9000Ft/gátló (2011.07.01. 21:19) Képek és helyzetjelentés
  • timazda: jha értem, hát írt itt 1028as meg 1035ös vezérlőt :D okés akkor ezt keresem majd. köszi szépen a s... (2011.06.12. 17:20) Tervek
  • timazda: @Nínó Karotta: Ez is lassan szállóige lesz. :D Amúgy köszi, hogy benéztél.:) (2011.05.12. 01:01) Az elmúlt napok történései

Linkblog

Vissza az elejére

2011.05.04. 21:27 timazda

 Nem kell megijedni, nem történt semmi, és nem is kezdjük újra az építkezést, csak úgymond elölről kezdem az egész blogot, mert egy részletes bevezetés elmaradt. A lényeg az, hogy én egy 21 éves lány vagyok, és a bátyám pár éve, mielőtt kiment Amerikába indult pár amatőr zártpályás versenyen. Már ott is tetszett az egész, amit csináltak, de a testvérem mellé egyszer sem volt lehetőségem beülni. Egyik hétvégén kimentünk egy minirally-ra, és a sokak számára ismerős Kari vitt egy kört a kocsijával, amit fel is vettem videóra. 

Na itt tetszett meg az egész rallyzás, és annak minden velejárója. Mivel a testvérem Amerikában van, a kocsija meg itthon pihen már harmadik éve motor nélkül, arra gondoltam, hogy veszek egy donorautót és mindent, ami szükséges, azt átpakolászom a kész kaszniba, de a kedves bátyám úgy adott csak engedélyt erre az egészre, ha előbb bizonyítok. 

A kérdés már csak az, hogy mivel? Itt jött képbe a kis mazda, amit mindössze 50000 forintért vásároltam meg. 

Most egy picit a mazdáról, és a terveimről vele: 

A mazda 121DB  történelme 1990-ben kezdődöt Tokyo-ban. Európai közönség először Genfben láthatta a gömbölyű kisautót 1991-ben.3 féle motorral került forgalomba: 

          -1,1 Szimpla felülfekvő vezérműtengelyes (SOHC), karburátoros, 8V, 53LE 

          -1,3 SOHC, injektoros,16v, 53LE (ilyet vettem) vagy 73LE 

          -1,5 SOHC, injektoros, 16v, 89LE (főleg Japánban és Ausztráliában)

Nos ebből, enyém egy 1993-mas modell, amit mindössze 53 paci hajt, sajnos nem a legerősebb, de ennyi pénzért bőven megteszi. Bár a gyárilag 830kg-jához képest teljesen jól futó kisautó, mi egy picit fel szeretnénk erősíteni, így mindenféle gyári fojtást eltávolítunk belőle. A motorháztetőre légbeömlőt teszünk, és a légszűrőt kiszedjük. A katalizátort és a kipufogó fojtást (a hátsó kipufogó dobot) is eltávolítjuk, helyére egy csövet heggesztünk és a középső, hangtompítót a hátsó(fojtás) helyére tesszük. Ezeken is nyerünk 1-2 lóerőt. A kocsi súlyából igyekszünk a lehető legtöbbet levonni, mint azt ma is tettük, a teljes utasteret kiürítettük, és csak a legszükségesebb alkarészek maradtak a helyükön. Mivel a kocsi elég magas, így a stabilitását is meg kell oldani, hogy ne boruljak fel vele az első kanyarban, így édesapám javaslatára terpeszteni kell a futóművet, és egy ültetőszett beszerelése után a gátlókat felkeményítjük. Emellett ami még nagyon fontos, hogy a bukócsövet beszereltessük, hogyha véletlenül mégis felborulnék az első kanyarban, azért maradjak életben, ha van rá lehetőség. :) 

 

"A lóerők hiányát bátorsággal pótolom!" :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tejmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr932878249

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása